پرتال استانداری آذربایجان شرقی
سه شنبه 19 آذر 1398
En

١- نظارت بر تخصيص، جذب و توزيع اعتبارات مربوط به امور روستايي و دهياري ها از طريق منابع مختلف اعتباري.
٢- نظارت بر حسن اجراي تفاهم نامه هاي مشترك سازمان ها و دستگاه هاي اجرايي مرتبط با امور روستاها ابلاغ شده از سوي وزارت كشور.
٣- برنامه ريزي و نظارت بر عملكرد دستگاه هاي متولي امور روستايي به منظور تحقق و ارتقاء توسعه پايدار روستايي.
٤- نظارت بر فرآيند نيازسنجي دوره هاي آموزشي و همچنين اجراي آنها براي دهياران، كاركنان دهياري ها و اعضاي شوراي اسلامي روستا.
٥- نظارت بر فرآيند تهيه بودجه ساليانه و حسابرسي دهياري ها استان بر اساس دستورالعمل سازمان شهرداري ها و دهياري هاي كشور.
٦- نظارت و ارزيابي عملكرد دهياري هاي استان در امور مختلف خدماتي، عمراني، مالي و ساير موارد.
٧- ابلاغ قوانين و دستورالعمل هاي مرتبط به امور دهياري ها به فرمانداري ها و دستگاه هاي ذيربط در استان.
٨- آسيب شناسي وضع روستاها ازنظر امكانات زيربنايي و تسهيلات رفاهي و تعيين نيازهاي مالي و خدماتي روستاها جهت ارائه به سازمان برنامه و بودجه استان.
٩- همكاري با دفتر فني استانداري و ساير دستگاه هاي اجرايي در زمينه تهيه و تنظيم معيارها و ضوابط لازم براي تعيين اولويت هاي طرح هاي عمراني در روستاها.
١٠ - هماهنگي و پيگيري به منظور تهيه و بازنگري طرح هاي هادي و ساير طرح هاي روستايي با مشاركت بنياد مسكن و ساير مراجع ذيربط.
١١ - برنامه ريزي و هماهنگي به منظور بررسي شرايط اعطاء مجوز تأسيس دهياري ها در روستاها و اعلام اسامي روستاهاي واجد شرايط به سازمان شهرداري ها و دهياري هاي كشور براي دريافت مجوز تأسيس دهياري ها و پيگيري براي راه اندازي آن.
١٢ - هماهنگي و برنامه ريزي براي تشكيل كميسيون رتبه بندي دهياري هاي استان و پيگيري و اجراي مصوبات آن.
١٣ - نظارت و سامان دهي امور اداري و استخدامي دهياري هاي استان.
١٤ - راهبري امور مربوط به كميسيون موضوع ماده ٩٩ قانون شهرداري و سامان دهي آن در سطح شهرستان و برنامه ريزي جهت توزيع درآمدهاي حاصله به منظور بهسازي روستاها.
١٥ - راهبري و پشتيباني امور مربوط به شوراهاي اسلامي روستا و بخش.
١٦ - بازرسي از برنامه هاي عمراني و گزارش گيري مستمر از نحوه اجراي مصوبات، قوانين و مقررات و پيشرفت برنامه هاي عمراني و روستاها و مناطق كمتر توسعه يافته و محروم و تلاش براي رفع موانع پيشرفت برنامه ها.
١٧ - بررسي و اظهار نظر در مورد مصوبات شوراي اسلامي روستا در امور برنامه هاي عمراني از نظر مالي و اعتباري.
١٨ - همكاري با دستگاه هاي ذيربط در تدوين طرح هاي توسعه اقتصادي روستايي جهت ارائه پيشنهاد به سازمان برنامه و بودجه استان.
١٩ - انجام هماهنگي و پيگيري لازم از دستگاه هاي ذيربط، بانكها و مؤسسات مالي در خصوص پرداخت كمك هاي فني و اعتباري، تسهيلات قرض الحسنه و وام هاي خرد جهت توسعه اشتغال روستايي و تهيه گزارش عملكرد در اين زمينه.
٢٠ - همكاري با واحدهاي ذيربط در وزارت كشور و ساير دستگاه هاي اجرايي و واحدهاي تخصصي استانداري به منظور بررسي و شناسايي راهكارهاي اجرايي و عملياتي جلب مشاركت روستاييان و بخش خصوصي جهت سرمايه گذاري در طرح هاي توسعه روستايي و ارتقاء خدمات عمومي.
٢١ - همكاري در توسعه خدمات و بهداشت عمومي در سطح روستاها با همياري دهياران و واحدهاي استاني دستگاه هاي اجرايي و تهيه گزارش از روند توسعه پوشش بيمه اي در روستاهاي استان.
٢٢ - همكاري با اداره كل مديريت بحران استان به منظور تعيين اولويت روستاها از نظر مبارزه با خطرات ناشي از حوادث غيرمترقبه براي تخصيص اعتبارات لازم.
٢٣ - ارائه خط مشي هاي لازم به منظور تأمين و تجهيز دهياري ها و انجام هماهنگي لازم در اين زمينه با واحدهاي استاني دستگاه هاي اجرايي و پيگيري تأمين ماشين آلات عمراني و خدمات روستاها از سوي واحدهاي ذيربط.
٢٤ - همكاري با واحدهاي مسئول در بررسي تعرفه هاي عوارض محلي و بهاي خدمات پيشنهادي دهياري ها و شوراهاي اسلامي روستا و پيگيري انجام مراحل قانوني جهت تأييد و ابلاغ آنها براي اجرا.
٢٥ - بسترسازي مناسب جهت جانشين پروري و حمايت از نيروهاي توانمند با رويكرد انتقال تجارب، برگزاري دوره هاي آموزشي، مشاركت دادن در انجام امور، تفويض اختيار و سازوكارهاي مناسب مديريتي.
٢٦ - شركت در گردهمايي ها، جلسات داخل و خارج از استان و دوره هاي آموزشي مرتبط.
٢٧ - ارائه خط مشي و سازمان دهي فعاليت هاي دفتر، هدايت، هماهنگي، نظارت و ارزيابي عملكرد كاركنان تحت سرپرستي.