يکشنبه 3 فروردين 1404

.
رسول خدابخش
مدیرکل امور روستایی و شوراها

مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری آذربایجان شرقی:
همایش ملی گردشگری روستایی با محوریت روستاهای جهانی گردشگری در تبریز برگزار می‌شود

مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری آذربایجان شرقی از برگزاری همایش ملی گردشگری روستایی با محوریت روستاهای جهانی گردشگری در دانشگاه تبریز و روستای کندوان خبر داد. این همایش علمی با همکاری انجمن عل ...
شنبه بیست و پنجم اسفند 1403

با حکم استاندار؛
مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری آذربایجان شرقی منصوب شد

با حکم استاندار آذربایجان شرقی، رسول خدابخش به عنوان مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری منصوب و با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار معرفی شد.
سه شنبه چهارم دي 1403

سرپرست دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری خبر داد:
صدور کد دستگاه اجرایی برای ۵۲ دهیاری آذربایجان شرقی

سرپرست دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری آذربایجان شرقی از صدور کد دستگاه اجرایی برای ۵۲ دهیاری استان خبر داد.
پنجشنبه پنجم مهر 1403

امضای قرارداد همکاری میان سازمان جهاددانشگاهی و اداره کل امور روستایی استانداری آذربایجان‌ شرقی

قرارداد همکاری میان سازمان جهاددانشگاهی و اداره کل امور روستایی استانداری آذربایجان‌شرقی با هدف استفاده از ظرفیت‌های مختلف جهاددانشگاهی از جمله برگزاری دوره‌های آموزشی در روستاها امضا شد.
شنبه سوم شهريور 1403

سرپرست دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری آذربایجان شرقی منصوب شد

با حکم سرپرست استانداری آذربایجان شرقی، احمد اسمعیلی به عنوان سرپرست دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری منصوب شد.
شنبه بیستم مرداد 1403

مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری خبر داد:
آبرسانی به ۴۳۷ روستای آذربایجان شرقی در دولت سیزدهم

مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری آذربایجان شرقی از آبرسانی به ۴۳۷ روستای آذربایجان شرقی در دولت سیزدهم با اعتبار ۵۶۰۰ میلیارد ریال خبر داد.
يکشنبه بیستم خرداد 1403

آذربایجان شرقی رتبه اول کشور در اجرای طرح توانمندسازی و کارآفرینی مردم‌پایه (تکام) شد

استان آذربایجان شرقی رتبه اول کشور در اجرای طرح توانمندسازی و کارآفرینی مردم‌پایه (تکام) را در سال 1402 کسب کرد.
دوشنبه بیستم فروردين 1403

مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری:
«تکام» در آذربایجان‌شرقی پیشرفت مناسب دارد

مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری آذربایجان‌شرقی بیان کرد: سند توانمندسازی و کارآفرینی روستایی موسوم به «تکام» در سطح استان از پیشرفت مناسب برخوردار است و قرارگاه جهادی وزارت کشور نیز به آن اذعا ...
شنبه چهاردهم بهمن 1402

    ١- نظارت بر تخصيص، جذب و توزيع اعتبارات مربوط به امور روستايي و دهياري ها از طريق منابع مختلف اعتباري.
    ٢- نظارت بر حسن اجراي تفاهم نامه هاي مشترك سازمان ها و دستگاه هاي اجرايي مرتبط با امور روستاها ابلاغ شده از سوي وزارت كشور.
    ٣- برنامه ريزي و نظارت بر عملكرد دستگاه هاي متولي امور روستايي به منظور تحقق و ارتقاء توسعه پايدار روستايي.
    ٤- نظارت بر فرآيند نيازسنجي دوره هاي آموزشي و همچنين اجراي آنها براي دهياران، كاركنان دهياري ها و اعضاي شوراي اسلامي روستا.
    ٥- نظارت بر فرآيند تهيه بودجه ساليانه و حسابرسي دهياري ها استان بر اساس دستورالعمل سازمان شهرداري ها و دهياري هاي كشور.
    ٦- نظارت و ارزيابي عملكرد دهياري هاي استان در امور مختلف خدماتي، عمراني، مالي و ساير موارد.
    ٧- ابلاغ قوانين و دستورالعمل هاي مرتبط به امور دهياري ها به فرمانداري ها و دستگاه هاي ذيربط در استان.
    ٨- آسيب شناسي وضع روستاها ازنظر امكانات زيربنايي و تسهيلات رفاهي و تعيين نيازهاي مالي و خدماتي روستاها جهت ارائه به سازمان برنامه و بودجه استان.
    ٩- همكاري با دفتر فني استانداري و ساير دستگاه هاي اجرايي در زمينه تهيه و تنظيم معيارها و ضوابط لازم براي تعيين اولويت هاي طرح هاي عمراني در روستاها.
    ١٠ - هماهنگي و پيگيري به منظور تهيه و بازنگري طرح هاي هادي و ساير طرح هاي روستايي با مشاركت بنياد مسكن و ساير مراجع ذيربط.
    ١١ - برنامه ريزي و هماهنگي به منظور بررسي شرايط اعطاء مجوز تأسيس دهياري ها در روستاها و اعلام اسامي روستاهاي واجد شرايط به سازمان شهرداري ها و دهياري هاي كشور براي دريافت مجوز تأسيس دهياري ها و پيگيري براي راه اندازي آن.
    ١٢ - هماهنگي و برنامه ريزي براي تشكيل كميسيون رتبه بندي دهياري هاي استان و پيگيري و اجراي مصوبات آن.
    ١٣ - نظارت و سامان دهي امور اداري و استخدامي دهياري هاي استان.
    ١٤ - راهبري امور مربوط به كميسيون موضوع ماده ٩٩ قانون شهرداري و سامان دهي آن در سطح شهرستان و برنامه ريزي جهت توزيع درآمدهاي حاصله به منظور بهسازي روستاها.
    ١٥ - راهبري و پشتيباني امور مربوط به شوراهاي اسلامي روستا و بخش.
    ١٦ - بازرسي از برنامه هاي عمراني و گزارش گيري مستمر از نحوه اجراي مصوبات، قوانين و مقررات و پيشرفت برنامه هاي عمراني و روستاها و مناطق كمتر توسعه يافته و محروم و تلاش براي رفع موانع پيشرفت برنامه ها.
    ١٧ - بررسي و اظهار نظر در مورد مصوبات شوراي اسلامي روستا در امور برنامه هاي عمراني از نظر مالي و اعتباري.
    ١٨ - همكاري با دستگاه هاي ذيربط در تدوين طرح هاي توسعه اقتصادي روستايي جهت ارائه پيشنهاد به سازمان برنامه و بودجه استان.
    ١٩ - انجام هماهنگي و پيگيري لازم از دستگاه هاي ذيربط، بانكها و مؤسسات مالي در خصوص پرداخت كمك هاي فني و اعتباري، تسهيلات قرض الحسنه و وام هاي خرد جهت توسعه اشتغال روستايي و تهيه گزارش عملكرد در اين زمينه.
    ٢٠ - همكاري با واحدهاي ذيربط در وزارت كشور و ساير دستگاه هاي اجرايي و واحدهاي تخصصي استانداري به منظور بررسي و شناسايي راهكارهاي اجرايي و عملياتي جلب مشاركت روستاييان و بخش خصوصي جهت سرمايه گذاري در طرح هاي توسعه روستايي و ارتقاء خدمات عمومي.
    ٢١ - همكاري در توسعه خدمات و بهداشت عمومي در سطح روستاها با همياري دهياران و واحدهاي استاني دستگاه هاي اجرايي و تهيه گزارش از روند توسعه پوشش بيمه اي در روستاهاي استان.
    ٢٢ - همكاري با اداره كل مديريت بحران استان به منظور تعيين اولويت روستاها از نظر مبارزه با خطرات ناشي از حوادث غيرمترقبه براي تخصيص اعتبارات لازم.
    ٢٣ - ارائه خط مشي هاي لازم به منظور تأمين و تجهيز دهياري ها و انجام هماهنگي لازم در اين زمينه با واحدهاي استاني دستگاه هاي اجرايي و پيگيري تأمين ماشين آلات عمراني و خدمات روستاها از سوي واحدهاي ذيربط.
    ٢٤ - همكاري با واحدهاي مسئول در بررسي تعرفه هاي عوارض محلي و بهاي خدمات پيشنهادي دهياري ها و شوراهاي اسلامي روستا و پيگيري انجام مراحل قانوني جهت تأييد و ابلاغ آنها براي اجرا.
    ٢٥ - بسترسازي مناسب جهت جانشين پروري و حمايت از نيروهاي توانمند با رويكرد انتقال تجارب، برگزاري دوره هاي آموزشي، مشاركت دادن در انجام امور، تفويض اختيار و سازوكارهاي مناسب مديريتي.
    ٢٦ - شركت در گردهمايي ها، جلسات داخل و خارج از استان و دوره هاي آموزشي مرتبط.
    ٢٧ - ارائه خط مشي و سازمان دهي فعاليت هاي دفتر، هدايت، هماهنگي، نظارت و ارزيابي عملكرد كاركنان تحت سرپرستي.