يکشنبه 3 فروردين 1404
EN
معرفی استان
پیشینه تاریخی
جغرافیا
ظرفیتهای استان
جاذبههای گردشگری
تقسیمات سیاسی
آمار و اطلاعات
نقشههای استان
استانداری
معرفی استاندار
شرح وظایف
معرفی مدیران
تاریخچه استانداری
استانداران پیشین
معاونتها و دفاتر
معاونت سیاسی و اجتماعی
دفتر معاونت
دفتر سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری
دفتر امور اجتماعی و فرهنگی
گروه تشکلهای مردمنهاد
معاونت امنیتی و انتظامی
دفتر معاونت
دفتر امنیتی و انتظامی
اداره کل پدافند غیرعامل
معاونت هماهنگی امور اقتصادی
دفتر معاونت
دفتر هماهنگی امور اقتصادی
دفتر هماهنگی امور سرمایهگذاری و اشتغال
معاونت هماهنگی امور عمرانی
دفتر معاونت
دفتر فنی، امور عمرانی، حملونقل و ترافیک
دفتر امور شهری و شوراها
دفتر امور روستایی و شوراها
اداره کل مدیریت بحران
معاونت توسعه مدیریت و منابع
دفتر معاونت
دفتر برنامهریزی، بودجه و تحول اداری
اداره کل امور اداری و مالی
مدیریت فناوری اطلاعات، امنیت فضای مجازی و شبکه دولت
حوزه استاندار
دفتر استاندار
اداره کل حراست
دفتر بازرسی، مدیریت عملکرد و امور حقوقی
روابط عمومی
اداره کل امور زنان و خانواده
هسته گزینش
معرفی خدمات
خدمات ستاد استانداری
خدمات غیرحضوری
خدمات حضوری
مشخصات کلیه خدمات
تماس با ما
رسیدگی به شکایات
Please ensure Javascript is enabled for purposes of
website accessibility
مجید فرشی
مدیرکل مدیریت بحران
اخبار دفتر
شرح وظایف
استاندار آذربایجان شرقی:
نجات دریاچه ارومیه نیازمند نگرش سیستمی و اعتبار کافی است
استاندار آذربایجان شرقی گفت: نجات دریاچه ارومیه نیازمند نگرش سیستمی، ایجاد ساختار ملی و تخصیص اعتبار کافی است.
چهارشنبه هیجدهم مهر 1403
مدیرکل مدیریت بحران استانداری آذربایجان شرقی منصوب شد
مجید فرشی به عنوان مدیرکل مدیریت بحران استانداری آذربایجان شرقی منصوب شد.
چهارشنبه نهم خرداد 1403
استاندار آذربایجان شرقی:
احیای کامل دریاچه ارومیه نیازمند اتحاد و همدلی دولت، مجلس و مردم است
استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به عزم جدی دولت، مجلس و مدیران استانی برای اجرای برنامههای احیای دریاچه ارومیه، گفت: برای رسیدن به مرحله پایداری این دریاچه، تلاش زیادی لازم است و اتحاد، یکپارچگی و ه ...
پنجشنبه بیستم ارديبهشت 1403
با حکم استاندار؛
سرپرست اداره کل مدیریت بحران استانداری آذربایجان شرقی منصوب شد
استاندار آذربایجان شرقی طی حکمی، عبدالصمد رحیمی را به عنوان سرپرست اداره کل مدیریت بحران استانداری منصوب کرد.
يکشنبه بیست و ششم فروردين 1403
بزرگترین مانور امداد و نجات و اسکان و درمان اضطراری کشور در کلانشهر تبریز برگزار شد ؛
بزرگترین مانور امداد و نجات و اسکان و درمان اضطراری کشور به همت اداره کل مدیریت بحران استانداری، فرمانداری تبریز، جمعیت هلالاحمر استان و با مشارکت کلیه دستگاههای امدادی و خدماترسان و نیروهای نظا ...
دوشنبه هیجدهم دي 1402
با حکم استاندار؛
مدیرکل مدیریت بحران استانداری آذربایجان شرقی منصوب شد
استاندار آذربایجان شرقی طی حکمی، مرتضی مینویی را به عنوان مدیرکل مدیریت بحران استانداری منصوب کرد.
دوشنبه دهم مهر 1402
رئیس سازمان مدیریت بحران کشور:
در مقابله با مخاطرات چند سال اخیر موفق بودهایم/ روح حاکم بر قوانین، پیشگیری و آمادگی برای مقابله با بحرانهاست
رئیس سازمان مدیریت بحران کشور گفت: در مقابله با مخاطرات چند سال اخیر موفق بوده ایم و نمره قابل قبولی در مقایسه با دیگر کشورهای جهان کسب کرده ایم.
سه شنبه سی و یکم مرداد 1402
استاندار آذربایجان شرقی:
کاهش فاصله بین تصمیم و اجرا، مدیریت بحران را کاراتر میکند/ تجربیات مدیریت بحران باید مستندسازی شود
استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه این استان یکی از پرمخاطره ترین و باتجربه ترین استانها در بحران و مدیریت آن است، گفت: فاصله اندک بین تصمیم و اجرا، میتواند مدیریت بحران را کاراتر و نتیجه بخشتر ...
سه شنبه سی و یکم مرداد 1402
آرشیو
١- هماهنگي و رصد فعاليت هاي دستگاه هاي اجرايي مسئول در امور پيشگيري، مقاوم سازي، بهسازي لرزه اي ساختمان ها، زيرساخت ها، ابنيه و شريان هاي حياتي و مهم و بازسازي و بهسازي بافت هاي فرسوده.
٢- نظارت بر مستندسازي حوادث مختلف از طريق تهيه نوار، فيلم، اسلايد و گزارش حوادث و اقدامات به عمل آمده با همكاري ادارات و سازمان ها و نهادهاي ذيربط و ارائه آنها به سازمان مديريت بحران كشور و مراجع استاني.
٣- ايجاد زمينه مناسب تهيه طرح هاي جامع خطرپذيري در استان به منظور آمادگي هاي لازم براي حوادث و سوانح غيرمترقبه طبيعي.
٤- نظارت و ارزيابي اقدامات و مانورهاي برگزارشده در مراحل چهارگانه مديرت بحران به ويژه آمادگي، مقابله و ارائه گزارش به سازمان مديريت بحران كشور.
٥- نظارت بر فعاليت هاي امور مالي مديريت بحران استان در چارچوب اعتبارات و برنامه هاي مصوب.
٦- اعزام گروه هاي كارشناسي به نقاط مختلف استان به هنگام بروز حوادث و سوانح به منظور مستندسازي و تهيه گزارش مستند از حادثه و برنامه ريزي مناسب جهت استفاده در حوادث و بلاياي مشابه با همكاري سازمان ها و نهادهاي ذيربط.
٧- تعيين اولويت ها و ضوابط اجرايي لازم در خصوص توزيع اعتبارات و امكانات و فراهم نمودن زمينه اجرايي طرح ها و برنامه مربوط به پيشگيري، بازسازي و نوسازي و تأمين خسارات وارده و ساير اعتبارات مورد نياز براي ارائه به شوراي هماهنگي مديريت بحران استان.
٨- نظارت بر برنامه هاي ارتقاء كمي و كيفي ماشين آلات و لوازم و تجهيزات امداد، مديريت نيروي انساني امور امدادي و خدمات ايمني و آتش نشاني در سطح استان با همكاري دستگاه هاي امدادي، شهرداري ها و دهياري های استان.
٩- هماهنگي براي سامان دهي و آموزش كليه تشكل هاي مردمي، نهادها غيردولتي و نيروهاي بسيج با همكاري دفتر امور اجتماعي استانداري و بسيج.
١٠ - افزايش آگاهي هاي عمومي و گسترش فرهنگ ايمني و دانش مديريت بحران از طريق انتشار كتب و نشريات و رسانه هاي عمومي.
١١ - مديريت اطلاع رساني و هشدار سريع و نظارت بر عملكرد دستگاه هاي متولي و امدادي قبل و بعد از وقوع حادثه.
١٢ - مديريت بر تدوين فرايندهاي مناسب براي تبيين وظايف دقيق هر يك از دستگاه هاي اجرايي استان در حوزه مقابله با حوادث غيرمترقبه و امداد و نجات و بازسازي و بازتواني و نظارت بر اجراي اين فرايندها.
١٣ - نظارت بر تشكيل هسته هاي فعال در مناطق مستعد حوادث در استان، تشكيل تيم هاي امداد و نجات شهرستان ها و بخش ها از طريق جمعيت هلال احمر و همچنين ايجاد هماهنگي به منظور اجراي مانورهاي مشترك براي افزايش سطح آمادگي در استان ها.
١٤ - ترويج، توسعه و پيگيري امور بيمه در بخش هاي مختلف، سازمان ها و تأسيسات دولتي، اماكن مسكوني، تجاري و بخش كشاورزي و دامي نظارت عاليه بر عملكرد بيمه ها.
١٥ - نظارت بر اجراي دوره هاي آموزشي مربوط به مراحل چهارگانه بحران توسط دفتر برنامه ريزي، نوسازي و تحول اداري استانداري.
١٦ - مديريت ارائه خدمات و پيش آگاهي هاي لازم در خصوص تغييرات فيزيكي، زميني، هوايي و نظاير آن به واحدهاي استاني و شهرستاني دستگاه هاي اجرايي جهت كاهش خسارات و اثرات نامطلوب.
١٧ - نظارت مستمر كمي و كيفي بر پروژه ها، طرح ها و برنامه هاي بازسازي مناطق آسيب ديده (در هنگام وقوع حوادث) در قالب استانداردها و دستورالعمل هاي ابلاغي و ارائه گزارش اقدامات واحدهاي استاني دستگاه هاي اجرايي و روند پيشرفت پروژه ها، طرح ها و برنامه ها در سطح استان به مقامات و مسئولين ذيربط استاني و سازمان مديريت بحران كشور.
١٨ - نظارت و سياست گذاري امور مربوط به پايگاه هاي چندمنظوره مديريت بحران و اردوگاه هاي اسكان موقت و اضطراري.
١٩ - نظارت مستمر بر عملكرد كارگروههاي تخصصي ١٤ گانه مديريت بحران استان و فعاليت هاي شوراي هماهنگي مديريت بحران شهرستان هاي استان.
٢٠ - ابلاغ دستورالعمل هاي اجرايي مربوط به اقدامات مختلف دستگاه هاي اجرايي استاني در زمان بحران هاي اضطراري و احتياطي در هنگام وقوع و يا احتمال وقوع حوادث غيرمترقبه.
٢١ - نظارت بر راه اندازي و به روزآوري بانك اطلاعات و انجام هماهنگي هاي لازم به منظور جمع آوري داده هاي مربوط به امكانات و ظرفيت هاي سازمان هاي دولتي و نهادهاي عمومي غيردولتي و نيروهاي مسلح جهت مقابله با بحران در سطح استان.
٢٢ - اعزام كارگروه هاي تخصصي به نقاط مختلف استان با هدف نظارت عاليه بر رعايت ضوابط و مقررات ايمني و پيشگيري در فعاليت ها توسط دستگاه هاي اجرايي استان و تهيه گزارش و ارسال به مبادي ذيربط.
٢٣ - برنامه ريزي و هماهنگي واحدهاي مرتبط جهت ايجاد و امكان استفاده از كليه امكانات و توانمندي هاي مورد نياز اعم از دولتي، غيردولتي و نيروهاي مسلح در ايجاد آمادگي دائمي براي مقابله با حوادث احتمالي در استان.
٢٤ - برنامه ريزي به منظور ايجاد واحد هشدار سريع استاني و رصد نمودن حوادث و بلاياي طبيعي از طريق تشكيل مديريت شبكه اطلاعات مديريت بحران (شامل سيستم اطلاع رساني و هشدار) استان و اعلام آن به مركز و مراجع استان.
٢٥ - بسترسازي لازم در استان ها با اهداف تغيير نگرش مديران و دست اندركاران استان از مديريت حادثه محوري به مديريت ريسك و كاهش خطرپذيري در كليه فعاليت ها و اقدامات اجرايي استان.
٢٦ - بسترسازي و فراهم آوردن زمينه هاي لازم براي پرورش نيروي جايگزين با تأكيد بر مواردي از قبيل انتقال تجربيات، ارائه آموزش هاي لازم و مشاركت دادن در انجام امور، تفويض اختيار.
٢٧ - شركت در گردهمايي ها، جلسات داخل و خارج از استان و دوره هاي آموزشي مرتبط.
٢٨ - ارائه خط مشي و سازمان دهي فعاليت هاي دفتر، هدايت، هماهنگي، نظارت و ارزيابي عملكرد كاركنان تحت سرپرستي.