پرتال استانداری آذربایجان شرقی
تاریخ : سه شنبه 15 بهمن 1398
کد 1187

فرماندار هشترود:

مدیریت هوشمند ارتباطات انسانی و رسانه ای مهم ترین كاركردهای روابط عمومی است

فرماندار هشترود در جلسه کارشناسان روابط عمومی های این شهرستان با اشاره به نقش برجسته روابط عمومی ها در سازمان گفت: مدیریت هوشمند ارتباطات انسانی و رسانه ای مهمترین كاركرد روابط عمومی ها به شمار می رود.
امینیان با اشاره به مجموعه انتقاداتی که از دستگاه های اجرائی، نهادهای دولتی و مجموعه حاکمیت در بین اقشار و گروه های مختلف مردم و حتی افرادی که خود عهده دار مسئولیت بخشی از ساختار سیاسی و نظام اجرائی کشور هستند وجود دارد گفت در جلسات متعددی که برگزار می کنیم شاهد انتقادات متعدد هستیم و گاهیچنان تصور می شود که افراد هدف و فلسفه نقد را که اصلاح مسائل و مشکلات موجود در بخش ها و موضوعات مختلف است را فراموش کرده اند.

وی افزود: گاهی حتی مسائل فراتر از نقد می رود و متاسفانه برخی افراد دست به سیاه نمائی می زنند یعنی بدون داشتن دانش و اطلاعات کافی مسئله ای را نه تنها آنگونه که هست مطرح نمی کنند بلکه خلاف آنچه که هست را می گویند. سیاه نمائی باعث دلسرد شدن مردم و مسئولان می شود، یاس و ناامیدی را در جامعه گسترش می دهد و کوچکترین امیدها را از بین می برد.

فرماندار هشترود با بیان اینکه روابط عمومی مجموعه ای است که ارتباطی دو سویه بین سازمان و مخاطبین برقرار می کند گفت: وظیفه روابط عمومی ها ارائه تصویری روشن از سازمان در نزد افکاری عمومی است که به این منظور لازم است از ابزار و روش های مختلفی که امروزه بیشتر تحت عنوان فناوری ارتباطات و اطلاعات مطرح است بهره برد.

وی افزود: روابط عمومی ها موظف به انتقال مجموعه مشکلاتی که در سطح جامعه وجود دارد به مدیران و مسئولان سازمان هستند.

امینیان با تاکید براینکه روابط عمومی ها نقش مستقیم و بسیار تعیین کننده ای در اعتمادسازی بین سازمان و مردم دارند گفت: متاسفانه ریشه بسیاری از بی اعتمادی هایی که امروز در بین مردم نسبت به دستگاه های اجرائی و حاکمیتی وجود دارد در این است که روابط عمومی ها وظایفشان را بدرستی انجام نمی دهند.

امینیان گفت: در حوزه فعالیت روابط عمومی ها امروزه آشنائی با فناوری اطلاعات و ارتباطات ، شناخت زبان رسانه، ارتباط موثر با رسانه ها، تسلط به اهداف، وظایف و مسئولیت های سازمان، تسلط به مهارت هایی همچون عکاسی و طراحی و تحلیل و پرداش اطلاعات ... از ضرورت های کاری روابط عمومی هاست و درصورتیکه کارشناسان این حوزه به این مسائل مسلط نباشند یا در برابر یادگیری آن مقاومت کنند طبیعی است که نه تنها منجر به ایجاد اعتماد بین سازمان و مردم نخواهند شد که حتی کاملا در جهت اعتمادزدایی حرکت خواهند کرد.

تهیه برنامه های کاری در راستای اهداف سازمان، تهیه گزارش عملکرد یکساله سازمان تا آغاز دهه فجر و انتشار آن به منظور اطلاع مردم، نوآوری، ابتکار و احساس مسئولیت و صرف وقت و انرژی بیشتر از سایر کارشناسان در داخل سازمان، برگزاری دوره های آموزشی به منظور کسب جدیدترین مهارت ها در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات و .... از دیگر مواردی بود که فرماندار هشترود از کارشناسان روابط عمومی ها خواست تا در حوزه کاری خود انجام دهند.
 
  • نوشته شده
  • در سه شنبه 15 بهمن 1398
  • توسط مدیر سایت فرمانداری هشترود