يکشنبه 3 فروردين 1404

.
سیف‌الله مطلّبی
مدیرکل دفتر امور شهری و شوراها

اطلاعیه؛
زمان و نحوه تحویل مدارک پذیرفته‌شدگان آزمون استخدامی مشاغل عملیاتی آتش‌نشانی شهرداری‌های آذربایجان شرقی

کمیته نظارت بر آزمون استخدامی مشاغل عملیاتی آتش‌نشانی شهرداری‌های آذربایجان شرقی در اطلاعیه‌ای، زمان و نحوه تحویل مدارک پذیرفته‌شدگان این آزمون را اعلام کرد.
سه شنبه سی ام بهمن 1403

با حکم استاندار؛
سرپرست دفتر امور شهری و شوراهای استانداری آذربایجان شرقی منصوب شد

استاندار آذربایجان شرقی طی حکمی، سیف‌الله مطلّبی را به‌عنوان سرپرست دفتر امور شهری و شوراهای استانداری منصوب کرد.
سه شنبه بیست و سوم بهمن 1403

قابل توجه قبول‌شدگان اولیه آزمون استخدامی ایثارگران/ تحویل مدارک لازم تا 6 شهریور

دفتر امور شهری و شوراهای استانداری آذربایجان شرقی اعلام کرد: قبول‌شدگان اولیه آزمون استخدامی ایثارگران، با در دست داشتن مدارک لازم تا تاریخ 6 شهریور به این دفتر مراجعه کنند.
پنجشنبه یکم شهريور 1403

مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری:
88 ایستگاه آتش‌نشانی در آذربایجان شرقی داریم

مدیرکل امور شهری و شوراهای شهری استانداری آذربایجان شرقی با اشاره به این که در موضوع ایمنی 88 ایستگاه آتش‌نشانی داریم که طبق استاندارد برای هر 51 هزار نفر یک ایستگاه است، گفت: در حال حاضر شهری نداریم ...
يکشنبه بیستم خرداد 1403

مدیر کل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری آذربایجان شرقی:
شعار سال را به مشارکت مردم در ساخت‌وساز در سطح شهر هم تعمیم دهیم

مدیر کل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری آذربایجان شرقی با بیان اینکه جهش تولید در تمامی مسائل دخالت دارد، عنوان کرد: شعار سال را فقط به واحدهای تولیدی و بخش خصوصی اختصاص ندهیم و به مشارکت مردم در س ...
چهارشنبه بیست و ششم ارديبهشت 1403

استاندار آذربایجان شرقی:
هر کاری که به نفع مردم است، به هر نحوی باید انجام شود/ مردم منتظرند نتیجه کار شوراها و شهرداری‌ها را ببینند

استاندار آذربایجان شرقی با تاکید بر اینکه هر کاری که به نفع مردم است، به هر نحوی باید انجام شود، گفت: دولت سیزدهم بر نگاه تحولی مدیران و انجام کارها به نفع مردم تاکید دارد و هر مدیری که نمی‌تواند چنین ...
دوشنبه بیست و چهارم ارديبهشت 1403

مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری آذربایجان شرقی:
شهرداری تبریز در اجرای طرح جدید جمع‌آوری پسماند بازنگری کند

مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری آذربایجان شرقی با اشاره به طرح شهرداری تبریز برای حذف سطل‌های زباله و جمع‌آوری زباله از درب منازل، گفت: این طرح به دلیل هزینه‌ها و تبعات آن، نیازمند بازنگری و کار ...
يکشنبه نهم ارديبهشت 1403

استاندار آذربایجان شرقی:
شوراها نگاه توسعه‌ای جامع‌نگر داشته باشند/ آماده تفویض وظایف تصدی‌گری دولت به شوراها هستیم

استاندار آذربایجان شرقی با تاکید بر جامع‌نگری و نگاه بلندمدت به توسعه شهری و روستایی از سوی شوراهای اسلامی، گفت: شوراها مظهر انتقال قدرت متمرکز دولتی به مدیریت مردمی هستند و مدیریت اجرایی استان برای و ...
شنبه هشتم ارديبهشت 1403

    ١- برنامه ريزي و بررسي دوره اي وضعيت شهرهاي استان از حيث امكانات، تأسيسات و تسهيلات رفاهي به منظور شناخت و تعيين كمبودها، نيازها و نارسائي هاي اجتماعي، فرهنگي، آموزشي، بهداشتي و رفاهي و... .
    ٢- همكاري با دفتر فني، امور عمراني و حمل و نقل و ترافيك استانداري به منظور تهيه و تنظيم معيارها و ضوابط لازم براي تعيين اولويت هاي طرح هاي عمراني در شهرها.
    ٣- نظارت بر امور مربوط به بررسي طرح هاي عمراني شهرداري ها پس از اخذ نظر دفتر فني، امور عمراني و حمل و نقل و ترافيك، به منظور استفاده از اعتبارات وزارت كشور و همچنين طرح هايي كه از محل اعتبارات عمراني كشور انجام مي گيرد.
    ٤- سازمان دهي و هدايت منابع درآمد شهرداري ها با رويكرد اتخاذ روش هاي مناسب در جهت ارتقاء سطح درآمد شهرداري ها و خودكفايي آنها.
    ٥- كنترل، نظارت و ارزيابي عملكرد شهرداري ها در سطح شهرها و سازمان هاي وابسته به آنها و تهيه گزارش هاي دوره اي جهت ارائه به مراجع ذيربط.
    ٦- بررسي موردي مصوبات شوراهاي اسلامي شهرها و شوراهاي اسلامي فرادست استان.
    ٧- برنامه ريزي و همكاري با اداره كل مديريت بحران استان در تعيين اولويت شهرها ازنظر مبارزه با خطرات ناشي از سيل و بلاياي طبيعي براي تخصيص اعتبارات لازم بر اساس قوانين و مقررات و مصوبات شوراي برنامه ريزي و توسعه استان و ساير شوراهاي مرتبط.
    ٨- فراهم آوردن موجبات تشكيل و تقويت شوراهاي اسلامي شهرها و فرادست آنها و ايجاد زمينه همكاري و هماهنگي لازم بين شوراهاي اسلامي شهرها و شهرداري ها و ساير دستگاه هاي اجرايي ذيربط در چهارچوب قوانين و مقررات مربوطه.
    ٩- برنامه ريزي براي جمع آوري، تهيه و به روزرساني آمار و اطلاعات موردنياز درزمينه شهرداري ها و شوراهاي اسلامي شهر و شوراهاي اسلامي فرادست استان و بررسي اقدامات و عملكرد آنها و گزارش هاي ارسالي از فرمانداري ها در اين زمينه.
    ١٠ - صدور و ابلاغ دستورالعمل هاي لازم به شهرداري ها به منظور ايجاد هماهنگي در تهيه طرح هاي توسعه شهري اعم از مالي و اعتباري، خدمات و عمراني.
    ١١ - نظارت بر روند توسعه فناوري اطلاعات در شهرداري ها و سازمان هاي وابسته.
    ١٢ - نظارت بر فرايند انتخاب و انتصاب شهرداران.
    ١٣ - نظارت بر حسن اجراي قوانين و مقررات مربوط به امور عمومي توسط شهرداري ها.
    ١٤ - ارائه خط مشي هاي لازم براي حل و فصل مشكلات و اختلافات ميان اعضاي شوراهاي اسلامي شهرها.
    ١٥ - نظارت بر فرايند انتخاب و انتصاب شهرداران و همچنين نحوه اجراي امور استخدامي شهرداري ها.
    ١٦ - هماهنگي و همكاري براي نيازسنجي دوره هاي آموزشي و برنامه ريزي و پيگيري اجراي آنها براي شهرداران، كاركنان شهرداري ها و اعضاي شوراهاي اسلامي شهرها و شوراهاي اسلامي فرادست در قالب برنامه آموزشي مصوب.
    ١٧ - برنامه ريزي و پيگيري در جهت برپايي همايش هاي استاني و شهرستاني با حضور اعضاء شوراهاي اسلامي شهرها و شوراهاي اسلامي فرادست به منظور تبيين سياست ها و خط مشي هاي عمومي دولت در استان و تشويق و ترغيب آنان جهت اجراي آن در حوزه نظارتي مربوطه.
    ١٨ - نظارت بر امور مربوط به بررسي شكايت هاي واصله از شهرداري ها، شوراهاي اسلامي شهرها و شوراهاي اسلامي فرادست و رسيدگي لازم بر اساس قوانين و مقررات و از طريق مراجع ذيصلاح.
    ١٩ - ارائه خط مشي هاي لازم جهت راهبري، هدايت و نظارت بر برنامه هاي پژوهشي شهرداري ها.
    ٢٠ - بررسي نيازها و اقدامات مالي شهرداري ها و نظارت بر انجام امور مربوط به حسابرسي آنها.
    ٢١ - برنامه ريزي براي تشكيل شوراي اداري و استخدامي شهرداري ها و شوراي پژوهشي امور شهري استان و ابلاغ مصوبات و پيگيري و نظارت بر اجراي آنها.
    ٢٢ - كنترل و نظارت بر انجام امور پرسنلي و استخدام شهرداري ها از طريق اجراي وظايف محوله به دبيرخانه شوراي اداري و استخدامي شهرداري هاي استان.
    ٢٣ - بررسي تعرفه پيشنهادي عوارض، بهاء خدمات و ساير درآمدهاي شهرداري ها و شوراهاي اسلامي شهرها و پيگيري انجام مراحل قانوني آن و ارائه پيشنهادهاي لازم به مراجع ذيربط.
    ٢٤ - شركت در كارگروه ها و كميسيون هاي مرتبط با شهرداري ها و شوراهاي اسلامي شهرها و شوراهاي اسلامي فرادست (كميسيون ماده ٥، تغيير كاربري اراضي و كميسيون مواد ١٠٠ و ٧٧ قانون شهرداري و...).
    ٢٥ - اتخاذ تدابير لازم به منظور درجه بندي و تأسيس شهرداري ها.
    ٢٦ - بررسي تشكيلات اداري پيشنهادي شهرداري ها و اساسنامه و تشكيلات اداري سازمان هاي وابسته به شهرداري ها جهت ارسال به سازمان شهرداري ها و دهياري هاي كشور براي اصلاح و تصويب.
    ٢٧ - ارتباط مستمر با سازمان شهرداري ها و دهياري هاي كشور به منظور هماهنگي در اجراي دستورالعمل ها و سياست هاي كلان دولت در شهرداري هاي استان.
    ٢٨ - هدايت و پيگيري تخصيص و جذب و توزيع اعتبارات مربوط به شهرداري ها از طريق وزارت كشور، سازمان شهرداري ها و دهياري هاي كشور و سازمان برنامه و بودجه استان.
    ٢٩ - بسترسازي مناسب جهت جانشين پروري و حمايت از نيروهاي توانمند با رويكرد انتقال تجارب، برگزاري دوره هاي آموزشي، مشاركت دادن در انجام امور، تفويض اختيار و سازوكارهاي مناسب مديريتي.
    ٣٠- ارائه خط مشي و سازمان دهي فعاليت هاي دفتر، هدايت، هماهنگي، نظارت و ارزيابي عملكرد كاركنان تحت سرپرستي.