جمعه 19 ارديبهشت 1404

.
ظفـــر محمــدی
معاون هماهنگی امور عمرانی

پنجشنبه هیجدهم ارديبهشت 1404

معاون عمرانی استاندار تاکید کرد:
تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام اولویت نخست استانداری آذربایجان شرقی

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان شرقی گفت: اولویت اول دولت و استانداری تامین اعتبار و تکمیل پروژه‌های نیمه تمام در سطح استان است.
دوشنبه پانزدهم ارديبهشت 1404

معاون عمران و توسعه شهری و روستایی وزیر کشور:
آئین‌نامه‌ها باید جذابیت لازم را برای سرمایه‌گذاران داشته باشند/ سرمایه‌گذاران را فعالانه دعوت کنیم

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزارت کشور و رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور با انتقاد از روش‌های جذب سرمایه گذار در گذشته، گفت: شرکت در مناقصه و مزایده به درد سرمایه گذار نمی‌خورد و باید به جای این فرایندها به صورت رو در رو با آن‌ها صحبت کنیم.
چهارشنبه دهم ارديبهشت 1404

معاون وزیر کشور خبر داد:
تدوین دستورالعمل ۲۰ بندی برای جذب سرمایه‌گذاری و تسهیل فرآیندهای اداری در استان‌ها

معاون عمران و توسعه شهری و روستایی وزیر کشور، در نشست با مدیران اجرایی آذربایجان شرقی بر ضرورت ایجاد فضای اطمینان‌بخش برای سرمایه‌گذاران تأکید کرد و از ابلاغ دستورالعملی ۲۰ بندی به استانداری‌ها خبر داد و بر لزوم رفع بدبینی سرمایه‌گذاران نسبت به فرآیندهای اداری و اولویت‌بندی پروژه‌های نیمه‌تمام در کش ...
چهارشنبه دهم ارديبهشت 1404

معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی:
نمود اختلاف سلایق اعضای شوراها نباید در جامعه تاثیر منفی بگذارد

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه اختلاف سلیقه در بین اعضای شوراها طبیعی است، گفت: نباید نمود اختلاف سلیقه‌ها در جامعه تاثیر منفی بر عملکرد شوراها بگذارد.
دوشنبه هشتم ارديبهشت 1404

مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری آذربایجان شرقی:
شوراهای اسلامی با تصویب طرح جامع مدیریت شهری به جایگاه اصلی خود می‌رسند

مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه طرح جامع مدیریت شهری در دستور کار شورای عالی استان‌هاست، گفت: با تصویب این طرح شوراها به جایگاه اصلی خود در جامعه می‌رسند.
دوشنبه هشتم ارديبهشت 1404

معاون هماهنگی امورعمرانی استاندار آذربایجان شرقی:
هماهنگی بین استانی برای مدیریت انرژی ضروری است

معاون هماهنگی امورعمرانی استاندار آذربایجان شرقی گفت: هماهنگی بین استانی برای مدیریت انرژی ضروری است
يکشنبه هفتم ارديبهشت 1404

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان شرقی:
تمامی دستگاه‌ها برای تسریع در روند اجرای پروژه‌های مسکن ملی پای کار باشند/ همت استانداری آذربایجان‌شرقی در راستای گره گشایی از پروژه‌های طرح نهضت ملی مسکن

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان شرقی با تاکید بر این‌که کمر همت بسته‌ایم تا مشکلات پروژه‌های نهضت ملی مسکن در استان رفع شود، گفت: تمامی دستگاه‌ها برای تسریع در روند اجرای پروژه‌های مسکن ملی پای کار باشند.
چهارشنبه سوم ارديبهشت 1404

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار:
مراغه و عجب‌شیر قطب تولید محصولات کشاورزی آذربایجان شرقی هستند

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار، مراغه و عجب‌شیر را قطب تولید محصولات کشاورزی آذربایجان شرقی عنوان کرد و گفت: باتوجه‌به اینکه این دو شهرستان به‌عنوان قطب‌های تولید محصولات کشاورزی و دامی در استان شناخته می‌شوند، احداث واحدهای صنعتی فراوری محصولات دامی و کشاورزی یک ضرورت جدی است.
پنجشنبه بیست و هشتم فروردين 1404

مشکلات شهر‌های جنوبی آذربایجان شرقی با حضور معاون عمرانی استاندار بررسی شد

در نشست فرمانداران و شهرداران ۹ شهر جنوب آذربایجان شرقی مشکلات و روند اجرای طرحهای عمرانی شهر‌ها و روستا‌ها در مراغه بررسی شد.
چهارشنبه بیست و هفتم فروردين 1404

معاون عمرانی استاندار خبر داد:
برنامه‌ریزی برای سامان‌دهی و جایگزینی مدارس سنگی و کانکسی در آذربایجان شرقی

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان شرقی از برنامه‌ریزی برای جایگزینی و ساماندهی مدارس سنگی و کانکسی با مدارس نوین مجهز به پنل‌های خورشیدی در استان خبر داد.
سه شنبه بیست و ششم فروردين 1404

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان شرقی:
حضور زنان در عرصه‌های مدیریتی و اجتماعی ضروری است

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان شرقی بر لزوم حضور فعال زنان در عرصه‌های مختلف مدیریتی و اجتماعی تاکید کرد.
شنبه بیست و سوم فروردين 1404
    ١- هدايت و نظارت بر واحدهاي استاني دستگاه هاي اجرائي در تهيه و تنظيم طرح هاي زيربنايي، اقتصادي و عمراني با توجه به نيازها، تجارب و اولويت هاي اقتصادي، اجتماعي، فرهنگي و سياسي استان.
    ٢- نظارت عاليه بر برنامه هاي عمراني و گزارش گيري مستمر از پيشرفت پروژه هاي عمراني روستاها و شهرها و اعلام عدم پيشرفت به واحدهاي استاني دستگاه هاي اجرائي مربوطه به منظور رفع موانع.
    ٣- نظارت عاليه و مراقبت و هماهنگي در اجرا و پيشرفت برنامه هاي عمراني (ملي- استاني)
    ٤- انجام اقدامات لازم در زمينه تشكيل جلسات شوراي آب، شوراي فني استان و شوراي برنامه ريزي و ساير شوراها و كميسيون ها و كميته هاي مربوطه برحسب مورد.
    ٥- تهيه و تنظيم گزارش هاي نظارتي از عملكرد واحدهاي استاني دستگاه هاي اجرايي و ارزش يابي آنها در راستاي اجراي پروژه هاي عمراني و آثار و نتايج اقتصادي- اجتماعي آنها به منظور استفاده بهينه در تدوين برنامه هاي ملي، منطقه اي و محلي.
    ٦- بررسي هاي لازم و نظارت بر انجام مطالعات در زمينه اجراي طرح ها و برنامه هاي واحدهاي استاني دستگاه هاي اجرايي و نهادهاي انقلاب اسلامي استان به منظور پيشبرد برنامه هاي عمراني و همچنين ارائه نظرات در اين زمينه به شوراي برنامه ريزي و توسعه استان.
    ٧- حمايت از شوراهاي اسلامي استان و نظارت بر فعاليت آنها مطابق قوانين و مقررات.
    ٨- مطالعه و بررسي وضع مناطق روستايي و شهري استان به منظور دستيابي به نيازهاي زيربنايي و تسهيلات رفاهي و اولويت بندي آنها و پيگيري اعتبارات مربوط از منابع مختلف.
    ٩- تهيه و تنظيم معيارها و ضوابط لازم براي تعيين اولويت هاي طرح هاي عمراني در مناطق روستايي و شهري و همكاري با واحدهاي ذيربط در اين زمينه با وزارت كشور.
    ١٠- نظارت و پيگيري بر امر تهيه و تنظيم گزارش جامع از عملكرد واحدهاي استاني دستگاه هاي اجرايي و ارزش يابي آنها در راستاي اجراي پروژه هاي عمراني و آثار اجتماعي و اقتصادي آنها به منظور استفاده بهينه در تدوين برنامه هاي ملي، منطقه اي و محلي.
    ١١- نظارت بر پروژه هاي عمراني در مناطق شهري و روستايي از محل اعتبارات ابلاغي.
    ١٢- بررسي و تهيه قيمت هاي پايه استان و ضرايب منطقه اي با توجه به شرايط خاص هر منطقه و پيشنهاد به مراجع ذيربط براي تأييد.
    ١٣- نظارت و بررسي اعتبارات شهرداري ها و هدايت و راهنمايي هاي لازم در اتخاذ روش هاي صحيح و رعايت اولويت ها در چارچوب طرح ها و برنامه ها.
    ١٤- نظارت، بررسي و اظهارنظر در خصوص برنامه ها، اعتبارات و مسائل مالي ساليانه شهرداري ها كه به تصويب شوراي اسلامي شهر مي رسد.
    ١٥- بررسي موقعيت مناطق شهري و روستايي استان به منظور دستيابي به نيازهاي زيربنايي و تسهيلات رفاهي و برآورد اعتبار موردنياز و پيگيري لازم از طريق وزارت كشور.
    ١٦- انجام اقدامات لازم به منظور تشكيل و يا حضور فعال در جلسات، مجامع، شوراها، كميته ها، كارگروه ها و كميسيون ها حسب مورد و نظارت بر تهيه و تنظيم صورتجلسات و پيگيري مصوبات.
    ١٧- نظارت بر پيشبرد طرح ها و پروژه ها و رفع موانع اجراي پروژه ها در واحدهاي استاني دستگاه هاي اجرائي، نظارت بر اجراي طرح هاي تملك دارائي سرمايه اي به منظور ارزيابي ازنظر مطابقت عمليات و نتايج حاصله با اهداف و خط مشي ها و سياست هاي تعيين شده و مقايسه پيشرفت كار با جداول زماني و اعمال كنترل هاي لازم و تنظيم گزارش هاي مربوطه و اعلام نتايج به مراجع ذيربط.
    ١٨- نظارت بر اجراي آئين نامه مربوط به معادن شن و ماسه و خاك رس معمولي در سطح استان.
    ١٩- مطالعه و بررسي وضع روستاها و شهرهاي استان ازنظر تأسيسات رفاهي به منظور شناخت و تعيين نيازهاي مالي و خدماتي روستاها و شهرداري ها و پيگيري تأمين آنها برابر مقررات.
    ٢٠- تعيين اولويت بندي طرح ها و برنامه ها و پروژه ها براي تخصيص اعتبارات لازم.