پرتال استانداری آذربایجان شرقی

١- نظارت و راهبري كليه امور پرسنلي و اداري كاركنان استانداري، فرمانداري ها و بخشداري ها در حدود اختيارات قانوني تفويض شده.
٢- نظارت بر فرآيند قانوني و كليه تشريفات استخدام و تهيه و صدور احكام استخدامي كاركنان استانداري و واحدهاي تابعه در حدود اختيارات تفويض شده.
٣- هدايت امور مربوط به تكميل و تنظيم پرونده هاي پرسنلي و تهيه خلاصه پرونده كاركنان استانداري.
٤- نظارت بر اجراي مقررات انضباطي كاركنان استانداري.
٥- نظارت بر تهيه و صدور احكام مرخصي هاي كاركنان استانداري در حدود قوانين و مقررات مربوط.
٦- راهبري اجراي طرح طبقه بندي مشاغل و برنامه ريزي و پيگيري تشكيل كميته مربوطه.
٧- نظارت بر تهيه و صدور احكام انتقال، انتصاب و مأموريت مستخدمين در حوزه استانداري و واحدهاي تابعه بر اساس قوانين و مقررات
٨- نظارت و راهبري امور پرسنلي، بازنشستگان و موظفين استانداري و واحدهاي تابع.
٩- نظارت بر تهيه احكام مربوط به برقراري حقوق و مزايا (اعم از مستمر يا غيرمستمر) در مورد مستخدمين استانداري و واحدهاي تابع
١٠- هدايت امور مربوط به ثبت و نگهداري تمامي آمار و اطلاعات پرسنلي بر اساس احكام صادره به منظور استفاده در برآورد اعتبارات جاري استانداري و واحدهاي تابع.
١١- نظارت بر اقدامات لازم به منظور برقراري تسهيلات رفاهي كاركنان استانداري و واحدهاي تابع.
١٢- كنترل و تائيد نهايي دريافت، ثبت و توزيع كليه مكاتبات عادي استانداري اعم از وارده يا صادره.
١٣- نظارت بر روند مكاتبات و تفكيك و ارجاع نامه هاي رسيده به واحدهاي مربوط و پيگيري در اين زمينه به منظور تسريع در انجام امور.
١٤- نظارت بر عملكرد دبيرخانه و نحوه نگهداري كليه مكاتبات و اسناد و مدارك و اوراق عادي استانداري و انجام امور اداري.
١٥- كنترل امور مربوط به نگاهداري دفاتر اعتبارات و تأمين هزينه ها بر اساس اعتبارات تخصيصي به تفكيك مواد و برنامه.
١٦- نظارت بر امور مربوط به دريافت ها و پرداخت هاي مستمر و غيرمستمر مطابق اعتبارات مربوط و حواله هاي رسيده.
١٧- نظارت بر تهيه و تنظيم و صدور اسناد هزينه و پرداخت هزينه هاي مستمر و غيرمستمر استانداري و ثبت ارقام هزينه در دفاتر مربوط.
١٨- كنترل نهايي ليست حقوق و مزاياي كاركنان استانداري.
١٩- نظارت بر انجام امور مرتبط در وصول وجوه اعتبارات بر اساس درخواست هاي صادرشده.
٢٠- نظارت بر انجام وظايف مربوط به تسجيل طبق محاسبات عمومي اختيارات تفويض شده.
٢١- رسيدگي نهايي به اسناد هزينه ازنظر تكميل مدارك و انطباق با قوانين و مقررات مربوطه.
٢٢- نظارت بر تهيه فهرست مطالبات كاركنان از بابت ديون سنواتي و غيره و ارسال آنها به مراجع ذيربط.
٢٣- كنترل نحوه نگهداري و تنظيم حساب اعتبارات و تعهدات و ديون و تهيه گزارش هاي لازم.
٢٤- نظارت بر تهيه لوازم موردنياز و انجام تعميرات ساختمان و اموال و اثاثيه استانداري طبق مقررات و حدود اعتبارات.
٢٥- كنترل نهايي حساب انبار و اسناد خريد.
٢٦- نظارت بر انجام امور حمل و نقل، پشتيباني و رفاهي كاركنان استانداري.
٢٧- هدايت و برنامه ريزي و اجراي ارزش يابي سالانه و نظارت بر رسيدگي به شكايات ارزش يابي شوندگان.
٢٨- بسترسازي و فراهم آوردن زمينه هاي لازم براي پرورش نيروي جايگزين با تأكيد بر مواردي از قبيل انتقال تجربيات، ارائه آموزش هاي لازم و مشاركت دادن در انجام امور، تفويض اختيار.